reklama

Jacuzzi ako dostupný zdroj relaxu a liečby pre všetkých.

Návšteva jacuzzi je už dávno dostupná pre kohokoľvek vo výhodných cenách a patrí k obľúbenému spôsobu relaxu a udržiavaniu sa v dobrej zdravotnej kondícii. Presvedčím vás, že je vhodná aj pre vás.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Liečivá sila vody znásobená jej prúdením
Sami sme zo 70% tvorení z vody a v našom tele prúdi krv a ďalšie telesné tekutiny, ktoré nás udržujú pri živote. Nečudo, že podobnými fyzickými procesmi dokážeme byť liečení. Vedeli to už starovekí Rimania, Gréci i Babylončania. Ponoriť sa do horúcej vody a bubliniek predstavuje dokonalý spôsob regenerácie mysle, pretože dochádza k uvoľneniu, pri ktorom sa naše póry na koži rozťahujú. Prúdenie vody vo vírivke dokonale pomasíruje celé telo, rozprúdi lymfatický systém a blahodárne pôsobí na naše zdravie. Ideálna dĺžka pobytu vo vírivej masáži je 30 minút, no už po 15 minútach dochádza k zvýšeniu kyslíka v krvi o 10 %.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zbavte sa reumy i artritídy
Jacuzzi je ako stvorené pre ľudí s postihnutím svalov a kĺbov. Prúdením teplej vody získava postihnuté svalové tkanivo lepší prístup ku kyslíku, telo je nadľahčené, takže napätie vo svaloch klesá. Toto všetko urýchľuje proces regenerácie nielen vo svaloch, ale aj v kostiach a kĺboch. Jacuzzi sú teda vhodné pre celý pohybový aparát. Nemusíte však trpieť postihnutím, ako sú reuma a artritída - pri týchto ochoreniach lekári vyslovene odporúčajú terapiu vo vírivke. Jacuzzi sú pre vás vhodné aj pri bežných bolestiach pohybového aparátu spôsobených úrazmi, vekom, fyzickou a psychickou záťažou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pre koho nie sú vhodné
Vo väčšine prípadov sú jacuzzi vhodné pre každého. Vyhnúť by sa im mali len osoby so závažnými poruchami cievneho systému a srdca, nakoľko jacuzzi podnecujú prúdenie krvi a toto nemusí byť vhodné pri niektorých ťažkých ochoreniach. Inak sú jacuzzi vhodným spôsobom na zregenerovanie celého tela aj mysle pre každého. Vy sami by ste však mali najlepšie poznať svoj zdravotný stav a v prípade užívania liekov, alebo nejasnosti konzultovať relax v jacuzzi s lekárom.

Niečo z osobnej skúsenosti
Ako sa o takú jacuzzi vlastne starať? Nikdy nezabudnem ako hneď na zoznámenie ma moja krásna vírivka osprchovala a to som si len chcela otočiť dispaly k sebe :) Ak by ma niekto kameroval určite by ste sa pobavili, už len z môjho prekvapenia ako stojím pri vírivke s manuálom v ruke a tu zrazu vírivka chrlí vodu von a nespolupracuje. Teraz sa už na tom smejem a prišla som nato, koľko vody vo vírivke musí byť, aby sa to nezopakovalo. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tip ak už máte jacuzzi doma
Ak neupravíte ph a chlór vo vírivke dva dni môžete vodu vypustiť, vírivku vyčistiť a napustiť znovu.Tento poznatok som získala za nemalé peniažky pri spúšťaní prevádzky, nakoľko som potrebovala vedieť ako to bude v prípade mojej dovolenky, alebo práceneschopnosti. Po roku fungovania môjho oddychového miestečka som zakúpila digitálny pH meter ( dole na fotke ), ktorý je môj neskutočný pomocník a vrele ho odporúčam pri verejných prevádzok, ale aj ak máte vírivku, alebo bazén doma. Ph papieriky, ktoré sú bežne odporúčané na testovanie vody sú nepresné. Stalo sa mi dokonca to, že paprieriky od rôznych výrobcov namerali odlišné hodnoty, nakoľko meranie je subjektívne. Podľa Úradu verejného zdravotníctva SR sa pri verejnej prevádzke musí značiť hodnota pH a Chlóru tri krát za deň, ja hodnotu pH a Chlóru meriam pred a po každom klientovi. Tridsať minútové intervaly po každom vstupe do health spa slúžia totiž nato, aby sa hodnoty ustálili a samozrejme aby chlór zničil mikroorganizmy( vírivka je počas pauzy kontrolovaná ako prvá po odmeraní a nastavení hodnôt pH a Chlóru prepnutá do módu filtrácie ). Všetkým ženám, ktoré sú však citlivé na bazénové vody, odporúčam použiť buď kvalitný menštruačný pohárik, alebo špeciálne hygienické tampóny nato určené, ktoré sú dostať skoro v každej lekárni. K dezinfekcii a čistote vody prispieva aj ozóner, ktorý je súčasťou virívej vane a vodu čistí neustále. Prípadne ak uvažujete nad kúpou jacuzzi, alebo bazénom určite zvoľte riešenie s UV lampou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Takto čistím jacuzzi a následne kontrolujem pH.
Takto čistím jacuzzi a následne kontrolujem pH.  

Tip: Ak už nemáte čas, alebo peniažky na wellness, spravte si fajnový kúpeľ s morskou soľou aspoň doma, zaručene sa budete cítiť lepšie a načerpáte novú enegriu do života :) 

Obrázok blogu

Všetkým vám prajem pokojné prežitie sviatku všetkých svätých a pamiatke zosnulým, ktorý nám pripomína, že smrťou nič nekončí. 

Iveta Majirská

Iveta Majirská

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Po ukončení strednej Zdravotníckej školy v odbore masér som pokračovala v štúdiu na Lekárskej fakulte v odbore Fyzioterapia. Táto práca ma baví a prostredníctvom blogu sa s vami chcem podeliť o skúsenosti, ktoré som za tie roky načerpala - informácie o masážach, wellness, zdraví, kráse, pozitívnom myslení a všetkom, čo ma zaujme.Rada Vás však uvítam aj u mňa v mojom súkromnom wellness Health spa v Hoteli Bratislava. www.health-spa.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu